မုန်လာဥဖြူ ပုံမှန်စားပါ

 

မုန်လာဥဖြူ ပုံမှန်စားပါ

မုန်လာဥဖြူ၊မုန်လာဥနီတွေဟာ ကျွန်တော်တို့မြန်မာနိုင်ငံအပါအဝင် အာရှနိုင်ငံအတော်များများမှာ အစားများလေ့ရှိတဲ့ ဟင်းသီးဟင်းရွက်တွေဖြစ်ပါတယ်။

မုန်လာဥဖြူကို အင်္ဂလိပ်လို White radish,Oriental radish,winter radish စသဖြင့် အမျိုးမျိုးခေါ်ကြပါတယ်။ဂျပန်လိုတော့ မုန်လာဥဖြူကို Daikon လို့ခေါ်ပါတယ်။

ရုက္ခဗေဒနာမည်ကတော့ Raphanus sativus ဖြစ်ပါတယ်။

မုန်လာဥဖြူကို အမျိုးမျိုးလုပ်စားနိုင်ပါတယ်။

တို့စရာအနေနဲ့ ပြုတ်ပြီး ငပိရည်ဖြင့်စားတာရှိသလို အစိမ်းလိုက်အခွံခွာရေဆေးပြီး သုပ်စားတာ၊အချဉ်တည်စားတာ(ချဉ်ဖတ်အနေနဲ့စားတာ)လည်းရှိပါတယ်။

အသားတခုခုနဲ့ရောပြီး ဟင်းချိုအနေနဲ့ချက်သောက်နိုင်သလို၊အတုံးသေးသေးလေးတွေလှီးပြီးကြော်စားလို့လည်းရပါတယ်။

မုန်လာဥဖြူမှာ အမျှင်ဓါတ်၊ရေဓါတ်၊သကြားဓါတ်၊ပရိုတင်းဓါတ်၊အန်တိုဆိုင်ရာနင်(Anthocyanin)၊ဗီတာမင်စီ၊ဗီတာမင်အေ၊ကယ်လ်ဆီယံဓါတ်၊ပိုတက်ဆီယံဓါတ်၊သံဓါတ် တွေကြွယ်ဝများပြားစွာပါဝင်တဲ့အတွက် မုန်လာဥဖြူစားခြင်းဖြင့် ကျန်းမာရေးအတွက်များစွာအထောက်အကူဖြစ်စေနိုင်ပါတယ်။

မုန်လာဥဖြူစားခြင်းဖြင့်ရနိုင်တဲ့ ကျန်းမာရေးကောင်းကျိုးတွေကတော့အောက်ပါအတိုင်းဖြစ်ပါတယ်။

၁။သွေးနီဥတွေအချိန်မတိုင်ခင်ပျက်စီးခြင်းကိုလျှော့ချကာကွယ်နိုင်ခြင်း

သွေးနီဥတွေဆိုတာဟာ ကျွန်တော်တို့ကိုယ်တွင်းရှိအင်္ဂါအစိတ်အပိုင်းတွေဆီကို အောက်ဆီဂျင်တွေသယ်ပို့ပေးနေတဲ့သွေးဆဲလ်တွေဖြစ်ပါတယ်။သွေးနီဥတွေအချိန်မတိုင်ခင်ပျက်စီးမှုများပါက သွေးအားနည်းတာ၊မောတာ တွေဖြစ်နိုင်ပါတယ်။

သုတေသနတွေအရ မုန်လာဥဖြူကိုပုံမှန်စားသုံးပေးပါက သွေးနီဥတွေအချိန်မတိုင်ခင်ပျက်စီးခြင်းကို လျှော့ချကာကွယ်နိုင်ကြောင်းသိရပါတယ်။

၂။အစာအိမ်နဲ့အူလမ်းကြောင်းကိုအထောက်အကူပြုခြင်း

မုန်လာဥဖြူမှာ အမျှင်ဓါတ်များစွာပါဝင်တဲ့အတွက် အစာခြေစနစ်ကိုကောင်းမွန်စေကာ ဝမ်းချုပ်ခြင်းကိုကင်းစေပြီး ဝမ်းကိုမှန်စေပါတယ်။

အူမကြီးကင်ဆာဖြစ်ပွားနိုင်ခြေကိုလည်း လျော့နည်းစေပါတယ်။

၃။နှလုံးကျန်းမာရေးကိုကောင်းစေခြင်း

မုန်လာဥဖြူမှာ ကြွယ်ဝများပြားစွာပါဝင်တဲ့ အန်တိုဆိုင်ရာနင်(Anthocyanin)က နှလုံးကျန်းမာစွာအလုပ်လုပ်ဖို့အတွက် ပံ့ပိုးပေးပြီး နှလုံးနဲ့ဆိုင်တဲ့ရောဂါတွေဖြစ်ပွားနိုင်ခြေကို လျော့နည်းစေပါတယ်။

ဒါ့အပြင် မုန်လာဥဖြူမှာပါတဲ့ ပိုတက်ဆီယမ်ဓါတ်ကလည်း သွေးပေါင်ချိန်ကိုထိန်းညှိပေးနိုင်တာကြောင့် သွေးတိုးဖြစ်နိုင်ခြေကိုလည်းလျော့နည်းစေကာ နှလုံးကိုကျန်းမာစေပါတယ်။

၄။သွေးကြောများကိုကျန်းမာစေခြင်း

သုတေသနတွေအရ မုန်လာဥဖြူဟာ သွေးကြောတွေကျန်းမာဖို့လိုအပ်တဲ့ ကော်လာဂျင်(Collagen) ကို ထုတ်ပေးတဲ့နေရာမှာ အထောက်အကူပြုပါတယ်။

မုန်လာဥဖြူကိုမကြာခဏစားပေးပါက သွေးကြောတွေကိုကျန်းမာစေပြီး သွေးကြောကျဉ်းတာတွေ ဖြစ်ပွားနိုင်ခြေကို လျော့နည်းစေပါတယ်။

၅။ကိုယ်ခံအားကိုကောင်းမွန်စေခြင်း

မုန်လာဥဖြူမှာကြွယ်ဝစွာပါဝင်တဲ့ ဗီတာမင် စီ ဓါတ်ဟာ ကိုယ်ခံအားစနစ်ရဲ့စွမ်းဆောင်ရည်ကို မြှင့်တင်ပေးပြီး ရာသီအကူးအပြောင်းတွေမှာအဖြစ်များလေ့ရှိတဲ့ အအေးမိ၊ဖျားနာဖြစ်ခြင်းတွေ မဖြစ်အောင်ကာကွယ်တားဆီး ပေးနိုင်ပါတယ်။

၆။အရေပြားကျန်းမာရေးအတွက်အထောက်အကူပြုခြင်း

မုန်လာဥဖြူမှာရေဓါတ်ကြွယ်ဝစွာပါဝင်တာကြောင့် မကြာခဏစားပေးပါက ကိုယ်တွင်းရေဓါတ်ပြည့်ဝစေပြီး အသားအရေခြောက်သွေ့တာတွေဖြစ်ခြင်းကို ကာကွယ်ပေးနိုင်ပါတယ်။ဒါ့အပြင်သူ့မှာပါတဲ့ဗီတာမင်စီဓါတ်ကလည်း အရေပြားတင်းရင်းချောမွေ့ဖို့အတွက် အထောက်အကူပြုပါတယ်။

Dr သီတာနွယ်(အမရပူရ)

ဆက်စပ် ဆောင်းပါးများ